A A A K K K
для людей із порушенням зору
Уманська районна рада
Черкаська область

Українська асоціація районних та обласних рад підготувала зауваження до законопроекту, спрямованого на упорядкування системи державного нагляду за діяльністю місцевого самоврядування

Дата: 28.08.2018 17:05
Кількість переглядів: 737

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та деяких законодавчих актів України щодо зменшення заходів та упорядкування системи державного нагляду і контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування» був презентований 22 серпня 2018 року під час консультаційної зустрічі щодо законодавчого врегулювання питання дотримання законності в діяльності органів місцевого самоврядування та упорядкування системи державного нагляду (контролю) за діяльністю органів місцевого самоврядування. У заході взяв участь Президент Української асоціації районних та обласних рад, Голова Харківської обласної ради Сергій Чернов.

Напередодні консультаційної зустрічі фахівці Української асоціації районних та обласних рад за участі науковців розглянули проект Закону України, про який йдеться, та склали низку зауважень стосовно положень закону, які на їх думку, потребують до додаткового обговорення.

Зауваження до законопроекту

На сьогодні проблема здійснення державного нагляду за діяльністю органів та посадових осіб місцевого самоврядування вельми  актуальна. Це пов’язано з тим, що місцеве самоврядування тривалий час перебуває без нагляду спеціального уповноваженого суб’єкта, а здійснюється лише галузевий контроль за його діяльністю. Такий стан речей сприяє збільшенню правопорушень з боку суб’єктів місцевого самоврядування і є беззаперечним свідченням необхідності законодавчого врегулювання питань державного нагляду, основою чого мають стати норми Європейської хартії місцевого самоврядування, які треба імплементувати в національне законодавство. Розроблений законопроект спрямовано, насамперед, на вирішення цих питань, він запроваджує поняття адміністративного нагляду, принципів його здійснення, визначає суб’єктів, які можуть його здійснювати тощо. Та незважаючи на загальне позитивне враження від законопроекту і його актуальність та своєчасність, окремі його положення викликають зауваження.

Вважаємо, що законопроект мав би більшу користь, коли б приймався після узгодження із законопроектами щодо розвитку Конституційних норм у цій сфері, які були запропоновані у змінах до Конституції України (щодо децентралізації влади).

На наш погляд, потребують додаткового змістовного обговорення та уточнення такі положення законопроекту.

1. У п. 21 ст. 42 вважаємо за необхідне уточнити, про які саме виконавчі органи йде мова, оскільки в Законі «Про місцеве самоврядування в Україні» вони розглядаються як виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

2. У ч. 5 ст. 59 необхідно вживати тотожні (однакові) терміни. Так, у попередніх нормах законопроекту йшлося про внесення актів до Єдиного державного реєстру, а у ч. 5 наголошується на оприлюдненні актів у Єдиному державному реєстрі. Вважаємо, що внесення актів до реєстру і їх офіційне оприлюднення є різними правовими процедурами і не повинні ототожнюватися.

3. У ч. 10 ст. 59 в одному й тому ж абзаці вживаються як тотожні такі поняття, як «скасування акта» та «втрата чинності актом». Вважаємо, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування або їх окремі положення, що визнані незаконними, мають втрачати чинність із дня набрання законної сили рішенням суду, якщо інше не встановлено таким рішенням суду. Скасування ж акта є елементом нормотворчої діяльності органу, що прийняв акт, що не притаманно органам судової влади.

4. Досить сумнівними є пропозиції внести до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» норму «повороту виконання актів органів місцевого самоврядування», яка є характерною тільки для судових рішень, що регламентується відповідними процесуальними кодексами.

5. У ч. 4 ст. 78 законопроекту навпаки розширюються контрольно-наглядові повноваження органів державної влади над місцевим самоврядуванням. На сьогодні у значній кількості центральні органи виконавчої влади здійснюють галузевий адміністративний нагляд за діяльністю органів місцевого самоврядування. Таким чином, запровадження даної норми, за відсутності єдиної наглядової інстанції за місцевим самоврядуванням, може призвести до зловживань з боку центральних органів виконавчої влади при здійсненні нагляду. Аналогічні зауваження стосуються і ст. 79 законопроекту.

6. На практиці положення про відповідні центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи затверджуються суб’єктом, який створює такий орган влади. Ці положення містять права, обов’язки та відповідальність таких органів влади та їх посадових осіб та інші елементи їх правового статусу щодо здійснення такими органами адміністративного нагляду. Тому дублювання їх повноважень, закріплене законом, на наш погляд, є недоречним. Для уникнення такого дублювання окремі норми законопроекту в розділі щодо порядку здійснення нагляду можна зробити відсильними (посилальними) – до відповідних положень про центральні органи виконавчої влади або про їх територіальні органи.

Джерело: офіційний сайт УАРОР


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь