Уманська районна рада
Уманський район, Черкаська область

Комунальне підприємство «Аеропорт Черкаси»: ще один шанс

Переглядів: 93

Історія аеропорту в Черкасах відображає долю багатьох регіональних аеропортів України, які із здобуттям незалежності змушені були припинити авіасполучення через відсутність замовлень на перельоти.

Держава робила декілька спроб відродити функціонування летовища, спочатку передаючи аеропорт у власність обласної, потім міської ради. Врешті-решт аеропорт знову став власністю обласної ради, але необхідних коштів на його відродження не виявилося. Неодноразово розглядалися приватні ініціативи, доволі привабливі, що вкотре підтверджувало, що у бізнесових кіл є великий  інтерес до черкаського аеропорту.

Про нинішнє і майбутнє КП «Аеропорт Черкаси» наша розмова з директором підприємства, депутатом обласної ради  Іваном Далібожаком:

– Нова спроба відновити діяльність КП «Аеропорт Черкаси» розпочалася у 2017 році. Давалося це не так легко. Адже для проведення, вважайте, капітального ремонту злітно-посадкової смуги та виконання інших технологічних процесів потрібні значні кошти, яких у обласному бюджеті не було. Тому необхідно було заручитися підтримкою уряду. Для цього керівництво області, депутати обласної ради, в числі яких і я, неодноразово зверталися до Кабінету Міністрів України за фінансовою допомогою. Після багатьох наполягань Державний фонд регіонального розвитку виділив кошти, але на умовах співфінансування з обласного бюджету.

Таким чином спільними зусиллями вдалося зрушити з місця роботи, в успіху яких і досі багато хто сумнівається. Але сьогодні я можу впевнено сказати, що черкаський аеропорт буде працювати. Це, так би мовити, шанс без шансів. Інакше, вкотре всі зусилля підуть нанівець.

– Іване Степановичу, як ми бачимо, розпочалося відновлення із злітно-посадкової смуги. Чому ухвалили таке рішення і чи можете сказати, у скільки обійдеться виконання цього проекту?

–Експерти і спеціалісти наголошують, що це абсолютно правильне рішення. Адже за період занепаду асфальтна смуга прийшла у непридатність, втратила свою несучу спроможність. А з відновленням головної «годувальниці» можна буде не лише приймати повітряні судна, відкривати рейси на перельоти а, заробляючи та отримуючи власні надходження, розвивати далі всю інфраструктуру.

Тому, вже минулого року одеська компанія «Ростдорстрой», що виграла тендер, демонтувала понад 10 тисяч квадратних метрів існуючого асфальтобетонного покриття, що втратило свої властивості, провела регенерацію конструктивних шарів дорожнього полотна злітно-посадкової смуги та уклала перший шар асфальтобетонного покриття на ній.

У нинішньому році роботи знову відновлено. Компанія веде їх інтенсивно, простеляючи щодня до 700 метрів, сповна використовуючи світловий день і погодні умови, які зараз сприяють укладенню асфальтної суміші.

Вже у найближчі 7-10 днів мають повністю завершити всі технологічні процеси, а саме: покрити армуванням геосіткою типу «Hafelit» асфальтобетонну смугу та укласти на ній фінішне покриття. Генеральний підрядник уже отримав 15 мільйонів авансу. А всього кошторисна вартість проекту відновлення, про що ви запитували, сягає понад 128 млн грн.

– Скажіть, будь ласка, а хто і яким чином контролює виконання робіт?

– Наш проект щодо відновлення функціонування аеропорту знаходиться під пильною увагою, в т.ч. і правоохоронних органів. Як уже сказано, кошти перераховано генпідрядній організації і вона розпоряджається ними. Укладає необхідні договори з організаціями, що постачають техніку, асфальтну суміш, паливно-мастильні та інші матеріали. Дирекція комунального підприємства туди не втручається. Щодо якості робіт, то знову ж таки є технологічний ланцюжок. Генпідрядник одночасно працює трьома асфальтоукладчиками німецького виробництва, що обладнані необхідними геодезичними  пристроями, які через супутниковий зв'язок визначають і контролюють горизонтальну якість полотна, товщину шару тощо. Якість асфальтної суміші контролює лабораторія заводу. Певні вимоги є навіть до температури при її укладці. Поки що порушень не виявлено і це радує.

А головна перевірка стану полотна проходитиме ще після завершення робіт і не лише інструментальними методами, але і посадкою та злетом літака високого класу. Певно, що це буде «Боїнг 373», що найбільше використовується на міжнародних цивільних перевезеннях пасажирів. Головні вимоги до всього комплексу робіт – забезпечити в ході подальшої експлуатації аеропорту безпеку пасажирів.

– І, зрештою ж, коли очікувати перші рейси пасажирських перевезень?

– Зрозуміло, що після завершення робіт на злітно-посадковій смузі, нам необхідно буде зробити руліжні доріжки і хоча б частину перону. Також Департамент містобудування та архітектури облдержадміністрації виготовляє проектно-кошторисну документацію саме на руліжні доріжки і периметрової огорожі. Без цього – ніяк, адже потрібно обмежити доступ посторонніх  людей на територію. Здається, проект уже проходить експертизу. Тобто, є ще над чим працювати і ми докладатимемо усіх зусиль, щоб чартерні рейси нам запустити вже влітку 2020 року. Чому б мешканцям області не літати з домашнього аеропорту?

Джерело: офіційний сайт Черкаської обласної ради

« повернутися до списку новин