Із 16 січня мова обслуговування – українська!
16 січня 2021 року набирає чинності стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, основною вимогою якої є використання української мови під час обслуговування споживачів.
Зазначені норми закону стосуватимуться усіх громадян України, а також суб’єктів господарювання усіх форм власності, які здійснюють обслуговування споживачів. Саме тому імплементація цих норм та забезпечення їх чіткого виконання потребує широкого інформування громадян про нововведення та правовий механізм їх застосування.
У супермаркеті та в інтернет-магазині, у кав'ярні, банку, на АЗС, в аптеці чи бібліотеці - обслуговування має бути українською. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою.
У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою звертайтеся до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адреса: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; e-mail: [email protected]
Відповідно до ст. 57 Закону за таке порушення Уповноважений або його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови й оголошує попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта.
За повторне протягом року порушення Уповноважений накладає на суб'єктів господарювання штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот НМДГ (5100 - 6800 грн).