Уманська районна рада
Уманський район, Черкаська область

Новини профспілки

     

                     Черкаський обком профспілки працівників державних установ  визначив переможців обласного конкурсу  «Колективний договір, ефективність роботи - основа захисту трудових прав працюючих» та нагородив Дипломами найсумлінніші підприємства, установи, організації.

         Так, нагороджено пам’ятним  Дипломом обкому профспілки та грошовою винагородою в розмірі 300 гривень Уманську районну державну адміністрацію ( голова райдержадміністрації  Євгеній Данченко, голова профкому  Ольга Пастушенко).

          Також Почесною грамотою обласної організації профспілки працівників державних установ та грошовою винагородою за вагомий особистий внесок у розвиток соціального діалогу, активну роботу щодо захисту  трудових та соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки, участь у огляді – конкурсі на кращий колективний договір нагороджено голову  Уманської районної державної адміністрації Євгенія Данченка, голову профкому Уманської районної державної адміністрації Ольгу Пастушенко.

                                                                                                                                                      («Профспілковий вісник» №3 /2018)

 

 

          Укладено Регіональну угоду  між Уманською районною державною адміністрацією, районною                 радою і районною організацією профспілки працівників державних установ на 2018-2020 роки.

              З метою регулювання соціально-трудових відносин, посилення соціального захисту працівників державних установ та органів місцевого самоврядування 12  березня 2018 року  укладено Регіональну угоду  між Уманською районною державною адміністрацією, районною радою і районною організацією профспілки працівників державних установ на 2018-2020 роки.

             Угода  включає зобов'язання сторін  щодо створення умов для підвищення ефективності роботи, реалізації на цій основі професійних, трудових і соціально-економічних прав та інтересів працівників державних установ та органів місцевого самоврядування.

        Положення угоди поширюється на всіх працівників державних установ та органів місцевого самоврядування району, підприємств та організацій, які стоять на обліку в районній організації профспілки працівників державних установ та сплачують профспілкові внески, окремі положення угоди поширюються на пенсіонерів та інвалідів праці, які звільнилися, але не втратили зв'язок з організаціями та установами та беруть участь у громадському житті установ та організацій, на працівників, з якими розірвано трудовий договір з ініціативи адміністрації (за скороченням штату або у зв'язку з реорганізацією установи), до часу їх працевлаштування.

 

 

            Урядом схвалено проект Указу Президента України „Про День професійних спілок України"

Кабінет Міністрів України підтримав ініціативу президії Федерації професійних спілок України щодо встановлення в Україні Дня професійних спілок України, який відзначатиметься щорічно у другу неділю жовтня.

Підписання Президентом України відповідного Указу сприятиме визнанню важливої ролі професійних спілок та їхніх об’єднань у формуванні громадянського суспільства.

Питання про встановлення і відзначення в Україні Дня професійних спілок України було порушено представниками профспілок та їхніх організацій на Міжнародній науково-практичній конференції 09.11.2017 „Історія зародження і розвиток профспілкового руху в Україні” з нагоди відзначення 200-річчя з дня створення у листопаді 1817 року в м. Львові першої профспілкової організації на українських землях.

За підсумками роботи конференції учасники схвалили резолюцію, згідно з якою рекомендовано виборним органам та керівництву Федерації профспілок України звернутися до органів державної влади щодо встановлення і відзначення в Україні Дня професійних спілок України.

З метою визнання важливої ролі профспілкових організацій та їхніх об’єднань у формуванні громадянського суспільства, Мінсоцполітики розробило проект Указу Президента України „Про День професійних спілок України”, яким пропонується установити в Україні День професійних спілок України, який відзначати щорічно у другу неділю жовтня.

Реалізація зазначеного акта не потребуватиме ні додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів, ні встановлення додаткового вихідного дня.

 

У КОМІТЕТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ РОЗГЛЯНУТО ЗВЕРНЕННЯ ПРОФСПІЛКИ ЩОДО ПЕРЕРАХУНКУ ПЕНСІЙ ДЕРЖАВНИМ СЛУЖБОВЦЯМ, ЯКІ ВИЙШЛИ НА ЗАСЛУЖЕНИЙ ВІДПОЧИНОК ДО 1.05. 2016 РОКУ

21.05.2018

                У Комітеті Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення розглянуто звернення Професійної спілки працівників державних установ України щодо пенсійного забезпечення, зокрема законодавчого врегулювання питання відновлення перерахунку пенсій державним службовцям, які вийшли на заслужений відпочинок до 1 травня 2016 року. Про це йдеться у листі Комітету на адресу Профспілки.

              За пропозицією Комітету законопроект за реєстр. № 7406 (щодо перерахунку пенсій науковим працівникам, журналістам, працівникам органів місцевого самоврядування та іншим), поданого народним депутатом України Міщенком С. Г., включено до порядку денного восьмої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

            Комітет рекомендував Верховній Раді України зазначений законопроект за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

           Наразі законопроект № 7406 очікує розгляду Верховною Радою України.

             Остаточно з приводу цього законопроекту народні депутати України будуть визначатися під час його розгляду у сесійній залі.

            Також, у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону  України  про  внесення змін до Закону  України «Про державну службу» (реєстр. № 8262 від 11.04.2018 року), поданий народним депутатом України Литвином В. М. Зазначеним проектом також пропонується врегулювати питання щодо перерахунку вже призначених пенсій відповідно до Закону України «Про державну службу».

            Головним Комітетом Верховної Ради України з опрацювання законопроекту за реєстр. № 8262 визначено Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

             Профспілка підтримала народних депутатів України Сергія Капліна, Сергія Міщенка та Юрія Одарченка, які зареєстрували в Конституційному Суді України подання щодо неконституційності неперерахунку пенсій державним службовцям, які вийшли на заслужений відпочинок до 2016 року.

                                                                                                               (Із офіційного веб-сайту    http://ppdu-ua.org/ukr/news/7559)

 

 

 

Нову сторінку спільної та солідарної роботи Профспілки працівників державних установ України та Профспілки державних службовців Швеції розпочато!

                 В квітні 2018 року у місті Києві проходив установчий семінар з профспілкового органайзингу та організації навчання членів Профспілки в рамках наступного етапу реалізації спільного проекту між Профспілкою працівників державних установ України та Профспілкою державних службовців Швеції Fackförbundet ST.

       Участь у першому установчому семінарі брали голови Чернігівської, Івано-Франківської, Херсонської, Черкаської та Луганської обласних організацій Профспілки, тренери тренерської мережі.  Черкащину у семінарі представляла група  слухачів на чолі з заступником голови Черкаського обкому профспілки  Василем Олійником.

        У продовження реалізації  спільного проекту,  за підтримки Підприємства «Навчально - методичний центр» Федерації профспілкових організацій Чернігівської області" 6-8 червня поточного року у місті Чернігів  відбувся семінар- тренінг  «Розвиток державного сектору в Україні», участь у якому взяла  голова профспілкового комітету Уманської районної державної адміністрації Ольга Пастушенко.

       Учасникам семінару було презентовано модулі «Історія профспілкового руху», «Правовий захист членів профспілки. Охорона праці», «Організаційна робота», «Фінансова робота», «Соціальний діалог», під час ознайомлення з якими профорганізатори мали можливість більш детально пізнати основи трудового законодавства, громадського контролю за дотриманням законодавства про працю, як організувати роботу в первинних профспілкових організаціях по прийняттю колективного договору, тощо. А у вільний  час учасники семінару ознайомилися з багатою історією міста Чернігів, відвідавши  Катерининську церкву, вал «Дитинець», сквер Попудренко, парк Б.Хмельницького.

 

               

 

 Відбувся ІУ пленум Черкаського обкому профспілки

    працівників державних установ

 

                

              14 червня поточного року  відбувся ІУ пленум Черкаського обкому профспілки працівників державних установ. На обговорення  учасникам пленуму  було винесено три питання: про зміни в складі обкому профспілки; про роботу виборних органів обласної організації профспілки по соціально - економічному і правовому захисту членів профспілки в умовах проведення структурних реформ в Україні; про виконання профспілкового бюджету обласної організації профспілки за 2017 рік т затвердження нового на 2018 рік.

        На початку засідання слово взяла голова обкому профспілки Катерина Кучугурна. Катерина Луківна  наголосила на важливості консолідації спільних зусиль щодо захисту трудових та соціально-економічних прав працівників, зазначивши, що  в умовах сьогодення це  є головним завданням, яке стоїть перед Профспілками.

     Заступник голови обкому профспілки  Василь Олійник, доповідаючи про виконання Програми дій  обласної організації щодо соціально - економічного і правового захисту членів профспілки, відстоювання конституційних прав членів профспілки на працю, її гідну оплату, охорону здоров’я тощо зазначив, що актуальним залишається питання покращення якості колдоговорів. Також під час надання методично - консультативної допомоги працівниками виконавчого апарату обкому профспілки майже завжди встановлюються факти порушення трудових прав працівників: під час надання відпусток, притягнення працівників до дисциплінарної відповідальності, попередження про зміни істотних умов праці або наступне вивільнення, обчислення стажу, преміювання. Ці та інші порушення допускаються, незважаючи на те, що законодавством України та колективними договорами профспілковим органам надано конкретні повноваження щодо здійснення контролю за виконанням роботодавцем вимог нормативно - правових актів під час вчинення відповідних дій. Тому,  необхідно  щоб  був громадський контроль за дотриманням законодавства і запрацювали громадські інспектори.   Також Василь Васильович зазначив, що актуальним залишається питання щодо передбачення  та перерахування коштів первинним профспілковим організаціям бюджетної сфери в розмірах не менше ніж 0,3 відсотка фонду оплати праці на культурно - масову, фізкультурну і оздоровчу роботу, коштів на заходи щодо охорони праці, як це передбачено чинним законодавством. Заступник голови обкому інформував про обсяг робіт виборними органами профспілки щодо відновлення порушених прав на перерахунок пенсії пенсіонерам державної служби та органів місцевого самоврядування, призначеної відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» в старій редакції. І на завершення своєї доповіді Василь Олійник наголосив  на виконанні  членами Профспілки  вимог Статуту.

      В обговорені виступили голова Золотоніського міськрайонного комітету профспілки Сергій Стрижак, голова профкому управління поліції охорони в області Алла Білова, профорганізатор обласної газети «Черкаський край» Наталія Віргуш, голова Лисянського райкому профспілки Володимир Жмурко, голова профкому КП «Управління по експлуатації Будинку рад і об’єктів обласної комунальної власності» Ганна Горошнюк, голова профкому Позашкільного навчального закладу «Багатопрофільний молодіжний центр» Черкаської міської ради Людмила Теплюк та голова Смілянського райкому профспілки Ніна Дем’яненко.

        Головний бухгалтер обкому профспілки Ірина Свергунова  доповіла присутнім про виконання профспілкового бюджету обласної організації за 2017 рік та окреслила завдання на 2018 рік, наголосивши при цьому на необхідності вимогливо ставитися до витрачання коштів тільки згідно Статуту та в межах затверджених кошторисів.

         Також на пленумі голова обкому профспілки Катерина Кучугурна вручила нагороди переможцям та лауреатам обласного та Всеукраїнського галузевих конкурсів на кращий колективний договір та відзнаки профспілковим активістам, які досягнули найкращих результатів у сфері ведення соціального діалогу та захисту трудових та соціально-економічних прав працівників.   

          Як уже повідомлялося,  нагороджено  пам’ятним  Дипломом обкому профспілки та грошовою винагородою в розмірі 300 гривень Уманську районну державну адміністрацію. Також Почесною грамотою обласної організації профспілки працівників державних установ та грошовою винагородою за вагомий особистий внесок у розвиток соціального діалогу, активну роботу щодо захисту  трудових та соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки, участь у огляді – конкурсі на кращий колективний договір нагороджено голову  Уманської районної державної адміністрації Євгенія Данченка, голову профкому Уманської районної державної адміністрації Ольгу Пастушенко.

                  

 

Про перерахунок пенсій державним службовцям.

(газета "Уманська зоря "№40 від 28.09.2018 року)

Ця стаття приверне до себе увагу пенсіонерів – колишніх державних службовців та працівників органів місцевого самоврядування, особливо тих, які вийшли на пенсію до прийняття Закону України від 10.12.2015 року №889-УІІ «Про державну службу» та Закону України від 02.03.2015 №213-ІІІ « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення», які свого часу добросовісно виконували повсякденну роботу у великому державному механізмі. Маючи 20, а той понад 30 років стажу на державній службі та в органах місцевого самоврядування, маючи мізерні заробітні плати та обмеження законом в можливостях додаткового заробітку, вони на сьогодні отримують в середньому 1600-2000 грн. пенсії   та залишилися поза увагою держави щодо її перерахунку. Мені можуть заперечити з цього приводу сотні тисяч пенсіонерів, які також мають і  стаж роботи, і також  вимушені жити на мізерні гроші, та свого часу із заробітної плати держслужбовця  утримувався майже вдвічі більший (6,1%), від загального (3,6%), розмір єдиного соціального внеску. Водночас держава гарантувала вищий, у порівнянні з іншими категоріями пенсіонерів, розмір визначення пенсій (90 – 70 відсотків від заробітної плати), а також  подальший її перерахунок  у разі підвищення заробітної плати державним службовцям, (зазначу, яку з 2008 до 2016 року не підвищували). З прийняттям нового Закону 2015 року «Про державну службу», після  довготривалих  розглядів та  розрахунків заробітну плату працюючим держслужбовцям дещо підвищили, а от перед пенсіонерами з числа колишніх службовців держава в неконституційний спосіб відмовилася  від своїх зобов’язань.

        Стаття 58 Конституції України визначає один із найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права: закони та інші нормативно –правові акти не мають зворотної дії в часі. Так як Конституція України має найвищу юридичну силу то і закони, інші нормативно - правові акти, прийняті на основі Конституції України, повинні їй відповідати, тобто,  стаття 37-1 Закону України від 16.01.2003 №432-ІУ «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу», що «…у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв’язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій» мала б бути прийнята до уваги та виконуватися, однак..  
         З метою прискорення вирішення цього питання, ЦК Профспілки працівників державних установ звернувся листом до Голови Верховної Ради України щодо перерахунку пенсій та підтримав подання 51 народного депутата України до Конституційного суду України з приводу зазначеного питання.

         Також 19 липня поточного року, з метою обговорення проблемних питань перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України 1993 року « Про державну службу», Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення провів робочу зустріч за участі народних депутатів України, представників центральних органів виконавчої влади, Пенсійного фонду України, Профспілок, засобів масової інформації, на якій представники Мінсоцполітики інформували, що фахівцями міністерства розпочато роботу над змінами до чинного законодавства щодо збільшення розміру пенсій, в тому числі враховуючи сплату більше ніж вдвічі ЄСВ.

            Щодо позиції Центрального комітету профспілки працівників державних установ,  який першим  став «рушійною силою» у відстоюванні  прав на справедливу пенсію колишнім держслужбовцям, то і на цій зустрічі  представниками  Профспілки також було  висловлено чітку позицію, крім іншого,  провести індексацію заробітної плати державних службовців за період з лютого 2008 по квітень 2016 років (період «замороження) посадових окладів).  Після цього здавалося б, що надія є, якби…. В проекті  Держбюджету  на 2019 рік Міністерство фінансів України запропонувало Уряду ряд заходів для збалансування бюджетних показників, зокрема, замороження фонду оплати праці для державних службовців на рівні 2018 року. Наразі, розмір посадового окладу на найнижчій посаді державної служби (з коефіцієнтом 1,5 розміру прожиткового мінімуму станом на 01.01.2018) – 2643 грн., що складає лише 71% розміру мінімальної заробітної плати. На що вплинуть такі рекомендації? Звичайно, в першу чергу на сприйняття суті реформи державної служби, ще більший відтік  кваліфікованих кадрів, і  знову ж таки на розмір майбутніх пенсій уже нині працюючих держслужбовців. То чи ставити на цьому крапку?

    Щодо  замороження фонду оплати праці для державних службовців

на рівні 2018 року.

ЦК Профспілки направлено листи, індивідуально кожному депутату Верховної Ради України (415 листів), з проханням при розгляді проекту Закону України "Про Державний  бюджет України на 2019 рік"  підтримати позицію Профспілки щодо недопущення вирішення питання збалансування показників бюджету за рахунок державних службовців.

«  Народному депутату України

Звертаємося до Вас, щоб висловити глибоке занепокоєння стосовно визначених проектом Державного бюджету на 2019 рік показників, зокрема, в частині замороження фонду оплати праці для державних службовців на рівні 2018 року. За інформацією Міністерства фінансів України, це зроблено з метою збалансування бюджетних показників для виконання основних завдань бюджету на 2019 рік.

Впродовж багатьох років, на усіх рівнях соціального діалогу Профспілка відстоює справедливий та достойний рівень оплати праці державних службовців. Профспілкова сторона брала активну участь у розробці нового Закону України «Про державну службу» (далі – Закон) та пов’язувала з його прийняттям, як і більшість державних службовців, подальший поступальний рух у питаннях оплати праці, погодившись на поетапне введення в дію норми Закону щодо розміру посадового окладу на найнижчій посаді державної служби. Трохи більше як за два роки, його розмір, мав би (за нормами Закону) приблизитися до двох мінімальних заробітних плат, що прирівнювалося до середньої заробітної плати в галузях економіки.

Станом на 1 травня 2016 року (набрання чинності Закону) розмір мінімальної заробітної плати складав 1450 грн., а з 01.01.2017 – 3200 грн., з 01.01.2018 – 3723 грн.

Натомість, внесенням змін до Закону в частині розрахункової одиниці посадового окладу державного службовця на найнижчій посаді (з розміру мінімальної заробітної плати – на розмір прожиткового мінімуму), перекреслено основні принципи реформування оплати праці, що закладалися Законом. Адже розмір прожиткового мінімуму на 01.05.2016 складав – 1450 грн., 01.01.2017 – 1600 грн., 01.01.2018 – 1762 грн., що є фактично вдвічі меншим від передбаченого Законом (до внесення змін) розміру мінімального посадового окладу на найнижчій посаді державного службовця.

Насамперед, зміна розрахункової одиниці для розрахунку посадового окладу відобразилась на розмірах посадових окладів державних службовців місцевих державних адміністрацій.

Наразі, розмір посадового окладу на найнижчій посаді державної служби (з коефіцієнтом 1,5 розміру прожиткового мінімуму станом на 01.01.2018) – 2643 грн., складає лише 71% розміру мінімальної заробітної плати.

Більш того, норма Закону в частині збільшення розміру посадового окладу державного службовця на найнижчій посаді з 1 липня 2018 року – 1,75 прожиткового мінімуму, не виконана. Відтак стає очевидною реальна загроза невиконання статті 51 Закону в цілому, а саме встановлення розміру посадового окладу державного службовця на найнижчій посаді з 01 січня 2019 року не менше двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

У цьому вбачаємо реальну загрозу реалізації реформи державної служби в цілому і зокрема її складової – оплати праці на державній службі, оскільки навіть її третій етап фінансово не забезпечений. На нашу думку, вирішення питання збалансування бюджету, в більшій мірі, за рахунок державних службовців, мали місце в попередні періоди і як показала практика, позитивного ефекту не було досягнуто, не говорячи про те, що це є несправедливим по відношенню до людей на яких покладено виконання функцій держави.

Враховуючи гостроту порушеного питання та його прямий вплив на ефективність впровадження державними службовцями започаткованих в країні реформ, просимо Вас при розгляді проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» підтримати позицію Профспілки щодо недопущення вирішення питання стосовно збалансування показників бюджету, в більшій мірі, за рахунок державних службовців та сприяти передбаченню в ньому коштів на реалізацію статті 51 Закону, а саме – забезпечення з 01 січня 2019 року розміру мінімального посадового окладу групи 9 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення не менше двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року.

З повагою

Голова профспілки                         Ю.М.Піжук